Srirangapatna - Reisverslag uit Haiderabad, India van Jelle Jong - WaarBenJij.nu Srirangapatna - Reisverslag uit Haiderabad, India van Jelle Jong - WaarBenJij.nu

Srirangapatna

Door: Jelle de Jong

Blijf op de hoogte en volg Jelle

25 Mei 2008 | India, Haiderabad

Beste vrienden /familieleden / kennissen enz.

Met mij gaat het goed. Hoop dat het met jullie net zo gaat. Terug naar Bangalore waar ik vrienden zou ontmoeten was de derde keer een nacht overslaan in twee weken. Eerst met de bus van Colombo naar het vliegveld. Toen naar Chennai gevlogen. In Chennai na een half uur het Nationale busstation gevonden. Het is nu aardig heet en daarom leek het me wel slim om een A/C bus te nemen. Toen die bus eindelijk ging om 10 uur 's avonds stond de airco zo hoog dat het niet leuk meer was en dekens gaven ze niet (in volvo-bussen wel). De bus reed best rustig maar er viel gewoon niet te slapen met die kou. 's Ochtends om 6 uur aangekomen in Bangalore waar ik werd opgehaald door Cate en Suhail (vrienden van het instituut hier). Die waren weer uitgenodigd bij andere mensen. Daar eerst een heel stevig ontbijt gehad. Daarna gingen we door naar Srirangapatnam, dat was nog een keer drie uur in de bus en toen was ik wel moe. Daar hebben wij twee dagen gelogeerd bij een Madrasa. Een school voor moslimsjongens. We hebben de tombes en paleizen van Sultan Tipo in Mysore bezocht en heel veel biriyani gegeten. De 13e ben ik samen met Cate (dit keer met een volvo-bus) terug gekomen naar Hyderabad. Dat was dus weer een nacht overslaan. Eerst kwam onze bus niet (het was de negen uur bus). Toen kwam de half 10 bus, en een half uur daarna de 10 uur bus. Maar we moesten wachten op 'onze' bus. Toen we dus zaten te wachten kwam er een zwerver voorbij die om geld vroeg. Dat gebeurd wel vaker en meestal zeggen we dan nee. Deze was iets creatiever dan de gemiddelde. Hij begon een tekening van ons samen te maken op karton, nou dat had een 5 - jarige zeker weten beter gedaan, maar het was wel grappig. Cate was zo gek om hem te kopen, en ik heb die 'tekening' nu dus. Na 13 uur in de bus in Hyderabad aangekomen. En toen was ik heel erg moe.

Nog samen met Cate naar het vliegveld geweest om haar broer op te halen. Die kwam aan om 1 uur 's nachts vanuit Australie. Toen we alle passagiers voorbij hadden zien komen was hij er nog steeds niet. Toen maar eens gebeld. Bleek dat hij was gearresteerd omdat hij geen visa had. Hij dacht dat Amerikanen dat niet hoefde te zeggen. Beetje erg dom dus, maar wel zielig voor Cate. Hij werd met hetzelfde vliegtuig weer terug gestuurd en zit nu in Sri Lanka voor een visa. Ik had in ieder geval een lekker ijsje en die zijn normaal knap lastig te vinden om een uur 's ochtends.

Na inmiddels al drie afscheidsfeestjes volgt vanavond de laatste. Met biriyani uiteraard. Verder hoef ik alleen mijn tas nog te pakken. Morgen vlieg ik naar huis.

Voor iedereen die mijn blog de afgelopen acht maanden gelezen heeft, bedankt. Voor zowel degene die gereageerd heeft als degene die dat niet deed. Ik hoop dat ik het een beetje intressant heb kunnen houden. Dit is de laatste.

Over en sluiten

Groeten,

Jelle

Spinvis - Ronnie gaat naar huis

• 25 Mei 2008 - 09:08

Leon En Maartje:

Jelle fijn dat je ook weer naar Nederland komt. Het was fantastisch om je te kunnen volgen! Een hele fijne reis terug gewenst!!

Tot ziens!

• 25 Mei 2008 - 09:46

Inge:

Maak je geen zorgen, was wel interessant:)
    We werken aan je appeltaart, maar ik was t vergeten door te geven aan de keuken en die heeft nu geen appels ingeslagen...;)
    Heeyz tot morgen! (heeeerlijk om te zeggen!) Liefs Inge

• 25 Mei 2008 - 10:28

Tante Lia:

jelle voorspoedige reis naar huis, we hebben genoten van al je verhalen.

• 25 Mei 2008 - 14:41

Nelian:

Hee Jelle, goede reis terug naar huis. kHeb met veel plezier al je verhalen gelezen! Succes met alles.

Groeten van Nelian (uit het vliegtuig naar Dhaka op 26 september... 8 maanden geleden!)

• 25 Mei 2008 - 19:44

Mamma:

De keuken (in eigen persoon) zal morgen appels gaan inslaan en braaf appeltaart
    bakken.
    Ik wens je een heel goede thuisreis. Wij wachten op je.....
    Wat je blog betreft: we geven 'm uit!!!

Heel veel liefs en oet moen!!

• 25 Mei 2008 - 20:28

Femke:

Hey Jelle!

Zo zeg, dat lijkt voor mij ontzettend snel gegaan die 8 maanden. Voor jou vast ook, zeker als je straks weer thuis bent. Ik wens je een ontzettend goede terugreis toe, en sterkte (ahum ahum..;-) ) met het acclimatiseren in Nederland. Het was erg leuk je verhalen te lezen. Zeker boeiend!
    Mocht je 't leuk vinden nog es na te babbelen over je India-ervaringen: wees welkom!

hartelijke groetjes van Femke

• 26 Mei 2008 - 06:14

Renate:

Hoi jelle,

Vandaag is het zover en kom je terug in Nederland. Na acht maanden groot avontuur kom je weer terug in een vertrouwd land en bij familie en vrienden. Tijd om je verhalen eens in real life te gaan vertellen. Ik wens je een fijne terugkomst en succes met landen in Nederland.

Esther en ik zullen je binnenkort nog spreken over de evaluatie. Maar eerst tijd om te landen en te genieten van de mensen hier en zij natuurlijk van jou.

Het was super om je weblogs en al je avonturen te volgen!

Groetjes Renate

• 26 Mei 2008 - 09:09

Oma:

Lieverd, goede reis naar huis. Blij jou straks weer te zien. Dikke kus Oma

• 26 Mei 2008 - 15:06

Noortje:

Jelle, Welkom terug in Nederland. Succes met hier weer aarden.
    Het was leuk om een kijkje te mogen nemen in andere culturen door jouw ogen.

• 27 Mei 2008 - 08:51

Aukje:

He Jelle!

Goede terugreis gehad? En bevalt het weer wat thuis? Leuk om iedereen te zien of niet!!

veel succes nu, met nieuwe studie en alles, en we spreken snel af!

xx

• 28 Mei 2008 - 20:29

Alwin:

geef een gil

• 04 Augustus 2008 - 18:22

Karen Hop:

Dag Jelle,
    was ff op de site van Togetthere aan het kijken en kwam toen jouw weblog tegen... Goed om te zien dat je het hebt gedaan!! Je bent weg geweest! Ver weg.. Inzetten voor de ander.. Fantastisch! You did it!

• 07 April 2009 - 20:13

Svevo:

dear jelle,
    i hope you get this message! i meant to write you but didn't have your email address! how are you doing?
    contact me at donovevs@libero.it or find me on facebook, if you wish!
    good-bye!
    svevo (plus the weirdo, who's currently lost somewhere in the Balkans...)